YHDISTYS

Toiminta

Kristina Winterswimmers ry on vuonna 2003 perustettu avantouintiyhdistys. Yhdistyksen tavoitteena on lisätä Kristiinankaupungin asukkaiden ja kaupungissa vierailevien hyvinvointia ja alueen harrastusmahdollisuuksia. Kristina Winterswimmers ry mahdollistaa säännöllisen avantouinnin harrastamisen Kristiinankaupungin Meriuimalassa (kaupungin itäpuolella).

Historia

Toiminta aloitettiin aikanaan kahdessa työmaaparakissa, joista toinen toimi saunana ja toinen pukeutumistilana. Jäsenmäärä kasvoi pian paristakymmenestä noin viiteenkymmeneen. Vuonna 2008 yhdistykselle myönnettiin EU-rahoitusta, jonka myötä uuden saunarakennuksen rakentaminen oli mahdollista. Rakennustyöt tehtiin pääasiassa jäsenten talkoilla ja niin haave saunarakennuksesta pukeutumis- ja wc-tiloineen toteutui. Uusi saunarakennus vihittiin käyttöönsä 8. marraskuuta 2008. Yhdistyksen jäsenmäärä jatkoi kasvuaan ja vuonna 2023  jäsenmäärä on 180. Jäsenten lisäksi saunalla vierailee sekä lähialueilta tulevia kertakävijöitä että turisteja.

Hallitus

Hallituksessa on kuusi varsinaista jäsentä ja kaksi varajäsentä. Puheenjohtajana toimii Margareta Rissanen (puh. 040 840 1666) ja sihteerinä Ritva Haapala (puh. 040 581 5355).